Marketing internetowy wymaga najczęściej przygotowania kontaktów do potencjalnych klientów, a także uruchomienia odpowiednich kanałów komunikacji. Jedno z ciekawszych narzędzi dostępnych właściwie każdemu przedsiębiorcy to baza danych firm w Polsce. Jak wykorzystać taką bazę do udoskonalenia sprzedaży?
Bezpośredni kontakt do osób decyzyjnych to duża przewaga marketingowa
Właściwe oznaczenie grupy docelowej, dobrych kontaktów przekłada się na możliwość nawiązania realnej, najczęściej długoterminowej współpracy. Baza danych firm w Polsce występuje w wersjach branżowych i odnosi się do różnych sektorów funkcjonowania nowoczesnej gospodarki, co daje znacznie lepsze dopasowanie do aktualnych potrzeb marketingowych. Znajdziesz bez problemu bazy firm transportowych, gastronomicznych, finansowych, a także wielu innych. Poza tym przez bazę danych firm w Polsce dotrzesz znacznie szybciej do osób faktycznie decyzyjnych. Większość danych pochodzi z publicznych, oficjalnych rejestrów, a wielu właścicieli baz potwierdza dodatkowo aktualność rekordów. To ogromna przewaga w prowadzeniu dedykowanych działań reklamowych. Zweryfikowany adres e-mail to praktycznie gwarancja odczytania wiadomości, a na pewno większa konwersja po przekazaniu sensownego komunikatu.
Duża przewaga konkurencyjna dla prowadzenia sprzedaży
Inwestycja w bazy danych opłaca się, szczególnie markom z przestrzeni e-commerce, gdzie do kontaktu dochodzi przez e-mail, telefon, rzadziej stacjonarnie, chociaż to też nie jest wykluczone. Pamiętaj, żeby skupiać się na wyłącznie aktualnych, najpopularniejszych bazach z masą rekordów tematycznych, branżowych.