Prowadzisz lokal usługowy, gastronomiczny, rozrywkowy, kulturalny w swoim mieście? Chciałbyś rozwinąć swój biznes, ale nie do końca wiesz jaką metodę wybrać. Otwieranie nowego miejsca wiąże się z ogromnymi kosztami, dlatego nieco łatwiej jest przenieść się do sieci. Jednak samo stworzenie strony internetowej to za mało, potrzebujesz odpowiedniej strategii seo. Dlaczego i jak to zrobić? Czas się dowiedzieć więcej na ten temat!
Czym jest lokalne pozycjonowanie?
SEO (Search Engine Optimization) to technika pozwalająca na uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Widoczność to Twój cel – aby go uzyskać, trzeba więc optymalizacji, czyli zrozumienia funkcjonowania algorytmów wyszukiwarek, potrzeb klientów oraz poprawienia struktury technicznej witryny. W kontekście lokalnym cel i narzędzia są te same, jednak zmienia się grupa Twoich klientów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ prawie połowa ruchu w całej sieci to właśnie zapytania lokalne i “najbliżej mnie”.
Jakie techniki warto zastosować?
Technik optymalizacyjnych jest wiele. Skupmy się jednak na tych, dzięki którym SEO przyniesie najlepsze efekty.
- Google Moja Firma – to doskonały sposób na budowanie wiarygodności marki i zwiększanie zaufania klientów. Uzupełnienie najważniejszych danych, takich jak numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy link do głównej strony internetowej, zwiększa szansę na wysokie pozycjonowanie w Google;
- optymalizacja treści – tworzenie wartościowego contentu jest najlepszym sposobem na pozyskanie nowych odbiorców i zachęcenie ich do skorzystania z oferty. Ciekawe opisy produktów i usług angażują klientów, pokazując im przy tym, że warto odwiedzić dany sklep;
- słowa kluczowe – wykorzystanie fraz powiązanych z daną lokalizacją i asortymentem sklepu zapewnia dostęp do grupy docelowych odbiorców i gwarantuje wysokie pozycjonowanie się w wyszukiwarce. Strategia słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów SEO, gdyż ma bezpośredni wpływ na budowę rankingu SERP.
Pozycjonowanie to długoterminowa strategia
Niestety wiele osób zapomina, że SEO jest procesem. Oznacza to, że nie jest to jednorazowe działanie, a ciągła praca. Ta specyfika wynika ze zmian internetu oraz technologii. Wyszukiwarki aktualizują swoje algorytmy i zmieniają czynniki rankingowe, stąd dzisiejszy plan może nie być przydatny jutro. Mimo wszystko jest to prosta droga do zwiększenia zysków, kierowania ruchem, automatyzacji pracy. Warto więc poświęcić na to trochę czasu!